Twee jaar geleden was ik druk bezig met het bedenken van een bedrijfsnaam, ontwerpen van een logo, maken van een website, enz. Op 1 juni 2018 ging ik daadwerkelijk van start.

Die bedrijfsnaam lijkt misschien gemakkelijk gekozen, het is tenslotte gewoon mijn achternaam en wat ik doe. Toch is er wel degelijk goed over nagedacht. Ik denk namelijk dat mensen het prettig vinden te weten wie ze inzage geven in hun financiële situatie. Daarbij vind ik het heel belangrijk dat er een goede relatie is tussen mijn cliënt en mij, zodat de cliënt aan de bel trekt als er iets speelt. Dan kan ik namelijk het beste adviseren. Met ‘als er iets speelt’ bedoel ik overigens niet dat het altijd om iets negatiefs moet gaan, ook uitbreiden, zaak verkopen, trouwen, huis kopen is ‘iets wat speelt’ en fiscale gevolgen heeft. Dus ook dan heb ik graag dat een cliënt tijdig aan de bel trekt. Want vooraf kun je nog kiezen hoe je dingen vormgeeft, achteraf staat het vast – en daarmee de fiscale consequenties van je keuzes ook. 

Dus daarom geen fancy combinatie met Finance en Tax, of zomaar een naam die lekker klinkt, maar gewoon ‘Swart Belastingadvies’: omdat je mijn persoonlijke dienstverlening krijgt. En Swart Belastingadvies en Administratieve Dienstverlening is gewoon een te grote mond vol.